Kindertehuis en een nachtje hotel

29 juli 2017 - Ghana, Ghana

Dag 3 tm 7

We zijn naar de hoofdstad Accra geweest. Hier is de grootste markt van Ghana. Dat was ook echt te zien. Het was mega druk. Maar super om te zien! Echt indrukwekkend. Wel een heel stuk rijden. Maar je ziet onderweg heel veel dus dat is niet erg.

Aankomst op het project; om 8:00  zijn we vertrokken naar ons project, dit was een aardig stukje rijden zoals alles hier. We kwamen aan en alle kinderen stormde op ons af. Iedereen wil je aanraken. Op een gegeven moment hadden we allebei ongeveer 20 kinderen aan ons hangen. John, de eigenaar bracht ons naar de kamer. Een prima kamer met 3 bedden. We kunnen ons hier wassen met een emmer water maar wel in een soort douche. We kwamen er al snel achter dat je hier zelf initiatief moet nemen. Ze zullen we niet snel vragen ergens voor. Liesbeth, de vroeg die kookt voor ons nam ons mee naar Takwa. Dit is het dorpje/stadje hier. Ze liet haar moeder zien en waar ze sliep. Ze wou graag dat we haar lievelingsfilm gingen kijken in haar kamer (hutje) dus dat deden we. Maar al snel viel te televisie uit dus gingen we terug naar ons project. Het was een leuke en enorm indrukwekkende dag.

Op het project;

We zitten nu eventjes hier met de kinderen. We leren de kinderen nu kennen en dat is fijn. Nu we een beetje weten hoe het hier werkt komen we ook achter dingen die we moeten doen. Wel is het best druk, steeds al die kinderen om je heen. Maar we genieten zeker.

We zitten nu voor 1 nachtje in een hotel. Het was 4,5 uur rijden vanaf ons project met de trotro. We hebben vandaag een kasteel bezocht, Elmina heet het. We hebben een douche in het hotel, wel koud maar mega fijn! Morgen gaan we weer terug naar ons project, hier hebben we ook weer zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eva ❤️:
    29 juli 2017
    Wat een leuk verhaal weer! Mis je❤️
  2. Janneke:
    29 juli 2017
    Leuk hoor, weer een stukje op jullie blog!!! Dikke knuffel xxxx
  3. Omamem/Pake:
    30 juli 2017
    fijn dat je het zo naar je zin hebt, deze ervaringen vergeet je nooit weer
  4. Oma Anna en opa Rinck:
    30 juli 2017
    Heel bijzonder wat jullie daar meemaken, dit is een stukje van je leven dat alleen van jullie is en ook in de rest jullie leven een rol zal spelen