Weinig verteld, terug naar Nederland

20 augustus 2017 - Ghana, Ghana

Allereerst, sorry dat we zo weinig gepost hebben. Het internet bij het kindertehuis is te slecht om op internet te kunnen. Daar hebben we dus niks online kunnen zetten.

De 4 weken zijn voorbij gevlogen. Hier een paar hoogte punten;

Dagje strand met alle kinderen;

Afgelopen maandag zijn we met alle kinderen naar het straks gegaan. Ze vonden het FANTASTISCH! We moesten er met busjes naar toe, dat vonden ze al geweldig. Keihard zingen en klappen toen we vertrokken naar het strand. Ik heb nog nooit kinderen zo blij gezien. Eenmaal op het strand vond iedereen het fantastisch. De golven zijn hier enorm hoog dus we waren wat bang dat zwemen lastig zou zijn. Maar er was een zwembad in de zee dus iedereen kon zwemmen. Het was een geslaagde dag. Op de terug weg lagen ze allemaal te slapen in het busje ;)

Namens de stichting van papa kunnen we een pingpong tafel geven aan het kindertehuis. Dit leek ons leuk voor dement oudere kinderen. Die hebben hier namelijk niet zo veel. We gingen naar Swedru (het dichtsbijzijnde stadje) met 3 oudere meiden van het kindertehuis. Ze vonden het fantastisch dat ze mee mochten. We gingen dus met z'n 5en in de trotro naar Swedru. Toen we daar aankwamen bleek dat er een festival was. Hierdooor was de winkel ook gesloten waar wij dachten de pingpongtafel te gaan kopen. Uiteindelijk met veel hulp van mensjenuit Swedru kwamen we bij een winkel waar ze een pingpongtafel hadden. Uiteindelijk was alles geregeld maar moesten we alleen nog geld pinnen. Bij 3 banken werd ons pasje geweigerd. Uiteindelijk hadden we 1 gevonden waar ons pasje wel werd gepakt maar het scherm werd ineens blauw en het pasje kwam er niet meer uit. Uit eindelijk was het pasje er weer uit maar hadden we nog steeds geen geld voor denpingpongtafel. Na heel wat leren vragen moesten we het derde knopje rechts indrukken als het blauwe scherm kwam. Dat werkte! Daarna moest de pingpongtafel vervoerd worden. Hij paste niet in eek normale auto. Met een of ander vaag klein transport wagentje in hij naar Takwa gebracht.  De kinderen waren er fantastisch blij mee!

Vrijdag hebben we afscheid genomen van de kinderen. Dit was best moeilijk. Vrijdag zijn we nog voor 2 nachten vertrokken naar een resort in cape coast. Vanavond vliegen we terug naar Nederland. We verlangen vooral naar het eten in Nederland!

Dankjewel voor het lezen van onze verhalen ;) en nogmaals sorry voor het weinig plaatsen.

1. Janneke:
    20 augustus 2017
    Heel veel zin om jullie morgen weer te zien!!! Dikke knuffel!!!
  2. Oma Anna en opa Rinck:
    20 augustus 2017
    Wat een goed en leuk verhaal!Opzoiets hoopte ik steedsmaar nu begrijp ik dat jullie echt geen reisverhalen konden versturen doordat er bij jullie geen internet was.Jammer, want het is zo interessant!
  3. Omamem/Pake:
    20 augustus 2017
    De vier weken waren snel om,maar we hebben jou ook 4weken niet gezien.Fijn dat je er morgen weer bent.oma mem en pake.